推荐给 QQ/MSN/BBS 上的好友
HEALTH  REPORT  –  Study  of  Older  Women  Finds  Moderate  Alcohol  Use  May  Help  Mental  Abilities
By  Cynthia  Kirk


Broadcast:  February  2,  2005 
I’m  Gwen  Outen  with  the  VOA  Special  English  Health  Report. 
A  new  study  suggests  that  moderate  use  of  alcohol  might  help  reduce  the  loss  of  mental  ability,  at  least  in  older  women.  The  researchers  define  moderate  as  less  than  fifteen  grams  a  day,  or  about  one  drink. 
The  study  compared  the  risk  of  cognitive  impairment  in  women  who  used  alcohol  to  women  who  did  not.  Cognitive  impairment  means  a  loss  of  thinking  ability.  Here  is  what  the  scientists  reported  in  The  New  England  Journal  of  Medicine:  Women  who  drank  less  than  fifteen  grams  of  alcohol  per  day  had  about  a  twenty  percent  lower  risk  than  those  who  drank  none  at  all.  Mental  ability  was  measured  for  only  a  two-year  period. 
Doctor  Francine  Grodstein  of  Brigham  and  Women’s  Hospital  in  Boston,  Massachusetts,  led  the  research.  She  says  earlier  studies  showed  that  moderate  amounts  of  alcohol  may  reduce  the  risk  of  heart  disease  and  stroke.  But  she  says  less  research  has  been  done  on  how  it  may  affect  mental  skills.  This  is  one  of  the  largest  studies  done  on  the  issue. 
The  researchers  used  information  from  more  than  twelve  thousand  women  in  the  Nurses’  Health  Study,  a  major  project.  All  the  women  were  between  the  ages  of  seventy  and  eighty-one. 
Beginning  in  nineteen  eighty  the  women  answered  questions  every  few  years  about  their  alcohol  use.  Then,  starting  in  nineteen  ninety-five,  they  answered  questions  by  telephone  to  test  their  memory  and  reasoning  skills. 
Some  researchers  think  alcohol  increases  good  cholesterol,  which  helps  blood  flow  better  to  the  brain.  That  may  improve  mental  skills. 
The  new  study  found  similar  results  for  all  forms  of  alcoholic  drinks.  But  the  study  found  no  additional  reduction  in  risk  from  more  than  one  glass  a  day. 
The  researchers  note  that  other  studies  of  women  as  well  as  men  have  had  similar  findings  about  moderate  alcohol  use  and  mental  ability.  But  they  also  say  that  care  should  be  taken  in  advising  even  moderate  use  of  alcohol.  The  scientists  say  more  must  be  learned  about  the  effect  of  moderate  alcohol  use.  But  they  point  out  that  the  harmful  effects  of  drinking  too  much  are  well  established. 
Too  much  alcohol  can  ruin  lives,  and  families.  It  can  cause  liver  disease  and  harm  the  brain.  It  can  also  worsen  other  medical  conditions,  and  may  increase  the  risk  of  some  kinds  of  cancer. 
This  VOA  Special  English  Health  Report  was  written  by  Cynthia  Kirk.  I’m  Gwen  Outen.
 
听书网版权所有(c)tingbook.com
 上一篇          下一篇 


当前自动分配 网络服务。 (关于网络分配)